En riktig W O W - känsla




Daniela

Åhh, vad kul!

Är Sherri en D-ponny?

Svar: Jaa, det var helt fantastiskt! Efter 3 månader utan hoppträning :')Och ja, hon är en maxad D-ponny. Tyvärr har jag blivit för gammal för att tävla henne då jag är 19 år i år..
Lina Wikberg

2012-07-08 @ 23:38:09
URL: http://powerpony.blogg.se



Kajsa

Så fina :)

Svar: Åh, taack! :')
Lina Wikberg

2012-07-09 @ 00:36:47
URL: http://kajsaochtuvas.blogg.se/



Nina

Hur högt tävlade du och Sherrie när du fortfarande ''kunde''? :)
Härlig bild på er ;)

Svar: Vi tävlade t.o.m LA, det vill säga 110 cm. Vi hittade inte rätt tränare och rätt knep först de två sista åren så därför hann vi inte längre än så. men är sjukt stolt över henne ändå och den resan hon har gjort med mig. Önskar vi fick två år till för att få komma ännu högre, men sånt är livet. Ponnylivet. Men är extremt lycklig ändå att jag har fått haft äran att äga henne! tack så mycket! :)
Lina Wikberg

2012-07-10 @ 00:42:00
URL: http://undomsdrommar.blogg.se



Nina

Förstår det därför har jag aldrig riktigt velat fäst mig vid en ponny då man måste skiljas från dem om man ska fortsätta tävla...

Men hade turen att få rida en stor häst på klubben som att jag var så envis på att jag skulle rida henne, och vips idag så har vi köpt henne och hon har börjat sin livs resa på riktigt!

Svar: Jaa, det är verkligen svårt. Efter mer än 5 år tillsammans är det dags att skiljas liksom. Den dagen trodde man aldirg skulle komma när man väl träffades, om inte annat inte så himla fort. Tiden verkligen rusar förbi!!
Guh vad härligt att höra! Då har du mer tur än mig och får dela hela ditt liv med din kära vän. :)
Lina Wikberg

2012-07-10 @ 08:45:43
URL: http://undomsdrommar.blogg.se



Nina

Ja, och allt känns så himla bra! Har haft henne i lite mer än 3 månader och hon gör jätte stora framsteg varje dag så det känns som att det inte kunde bli bättre än så här! :) Men sen har jag skött om henne i 6 år innan vi köpte henne så vi var inte precis främlingar då heller ;)

Svar: Men guh vad roligt!! Älskar känslan av att känna att varje dag är ett tag i rätt riktning :D vad glad jag blir för din skull! Hoppas ni får fortsätta på samma härliga spår framåt. Vad gör du med henne då? Tänar du och tävlar eller siktar du på någonting annat spännande? :)
Lina Wikberg

2012-07-10 @ 23:11:27
URL: http://undomsdrommar.blogg.se



Nina

Jag tränar dressyr, hoppning och lite allt där emellan, och mitt mål är att kunna komma ut på tävlingsbanorna och vilken nivå det är på spelar för tillfället ingen roll då vi just nu mest jobbar med att hon ska kunna gå in i transporten utan att trilskas lite innan, men vi jobbar på det ;)
Sen att få henne miljövan och mer säker när det gäller uteritter och ridning i olika miljöer/sammanhang.
Just nu så hoppar vi runt metern utan problem men om hindren blir där över så kan hon bli lite osäker då hon knappt hade något självförtroende alls när hon kom till oss, men det blir bättre!

Och i dressyren har vi inte startat så mycket men vi har väl ställt upp på några LC:1 och en LC:2, och målet är att ta oss runt med en hyffsad procent ;)

Det är väl ungefär det vi har som mål och jobbar på :))

Svar: Det låter ändå som rimliga och roliga mål du har satt upp för er! :) Man ska inte gå händelserna i förväg och har man massor med små mål på vägen blir det alltid så mkt roligare att försöka komma framåt då det inte är så enormt stora steg man måste ta varje gång. Att rida SM kan ju vara en dröm och ett fullständigt mål, men att ha hundratals mål på den vägen är ju bara bra och roligt. Jag har till exempel ett mål varje ridpass jag sätter upp ;) men fortsätt kämpa och jobba! :D
Lina Wikberg

2012-07-11 @ 23:44:07
URL: http://undomsdrommar.blogg.se



Nina

Det ska jag göra, och ett dröm mål för mig är att vi ska kunna hoppa lite högre höjder och verkligen bli sammansvetsade!

Svar: Det tycker jag låter som ett ypperligt mål! Fortsätt kämpa, allt går bara man vill ;) Själv kämpade jag i 5 år, men nu är lyckan total och vi är så sammansvetsade i precis allt vi gör så det inte ens är klok. Vi har ett band som har blivit enormt mellan oss :) Så keep it up! ;)
Lina Wikberg

2012-07-12 @ 13:47:40
URL: http://undomsdrommar.blogg.se



Nina

I will! ;D

Svar: Det låter kanonbra det! ;)
Lina Wikberg

2012-07-13 @ 18:51:28
URL: http://undomsdrommar.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?