Svar på kommentar




Anna Johansson

Jag har köpt vita "dressyrskydd". Inge praktiskt för de blir bajsbruna=).Speciellt Carotin som alltid bajsar på sig om hon inte får stanna och bajsa=). Enda fördelen med vita skydd (eller lindor för den delen) är att när man filmar hästar så blir det mycket bättre enl mig. Benen syns på filmen på ett annat sätt. Därför kan jag gärna ha vita skydd i hoppningen också om jag vill se något på filmen som ofta är skakig och dan. Men praktiskt är det inte. Vad som är snyggt och inte bryr jag mig inte så mycket om=). Sedan är det ju intressant att man använder lindor för stöd...borde ju behövas i hoppning om något men där vill man ju ha skydd som gärna är öppna fram för att inte "döva" benen. Undrar om det finns någon intressant forskning på benskydd. Hur mycket stöd man eg får. Annars är det ju mest ett skydd mot slag och sparkar på senorna. Kul att du testar PS! Jag tyckte jag fick skillnad men jag tror ändå det mesta sitter i en mjuk och känslig hand. Tex säger man ju att ett bett aldrig är skarpare än den hand som håller i det. Blir rätt tydligt då tex Alex rider Carotin på vanligt träns och tvådelat bett medan jag föredrar novabett och ps. Så utrustning är nog många ggr en ryttarfråga snarare än en hästfråga=). Hejsvejs och ses imorgon!

Svar: Du har så mycket intressanta tankar Anna! Speciellt det där med att det borde ju behövas minst lika mycket stöd i hoppningen. Det där borde det finnas någon som skrivit om det, måste kika runt lite och se om jag hittar något. Ja, det är ju mycket ryttaren det sitter i. Sherri går ju bra med vanligt träns och tvådelat, men det är alltid spännande att prova om man kan få en ännu bättre effekt. :)
Ses ikväll! :)
Lina Wikberg

2014-02-18 @ 17:49:13




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?