121117, Dagens hoppträning




Anonym

Klipper du Sherri på vintern?

Svar: Nej, hon är så frysen och vi rider ju nästan alltid ute eftersom jag inte har ett ridhus nära mig så då är det bättre att hon är lite långhårig :)
Lina Wikberg

2012-11-18 @ 14:57:27



Anonym

Får hon inte så mycket vinterpäls då, elr blir hon jättesvettig när hon är i ridhus? Jag har själv en häst som jag mest rider ute på, och vet inte riktigt hur jag ska göra med klippningen till vinter :)

Svar: Nja, hon har inte speciellt lång vinterpäls, men ganska tät. Men det är så att hon har väldigt lätt för att svettas både på vintern och sommaren, så hon tar inte så illa vid att ha lång päls på vintern. Visst skulle det vara bra att ha henne rakad när man är inomhus, men då får hon heller tycka att det är för varmt då och inte frysa ute istället. Men om du vill raka så han du ju faktiskt raka bara halsen och bogen. Det brukar ju vara de ställen de svettas mest på :) Men samtidigt har de värme kvar på ryggen och liknande :)
Lina Wikberg

2012-11-18 @ 20:56:05




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?