Jag kommer kanske till ett beslut




Johanna

Jag har heller inte löst licens och kommer inte börja tävla förrän tidigast i maj månad. Precis som er är vi inte riktigt klara för tävling ännu, även om jag tycker att utvecklingen över vintern varit väldigt bra och kanske bättre än tidigare år så behöver vi lite mer tid för det här är nytt för både mig och min häst :)
Dessutom lärde jag mig senaste åren att tävlingar tidig vår och sen höst, när det är kallt, besvärligt underlag och framförallt för min häst som är så hästrädd väldigt trångt på framridningarna (under somrarna kan man nästan alltid skritta och jogga fram i lugn och ro utanför framridningen) så är det inte lika roligt. Så jag tror jag kommer tävla, men tidigast i maj månad, och jag kommer bara rida de tävlingar jag tycker är trevliga att vara på (bra arrangemang, bra framridning och underlag och klasser som passar mig) och faktiskt inte åka på tävlingar som inte känns som om de passar oss.
Så är planen just nu, om vi bara håller oss friska och fräscha och utvecklingen fortsätter framåt :)
Men alla beslut man tar kan man också ändra, det är ganska skönt att komma ihåg det när man som du (och jag) planerar så lång tid framåt.

Svar: Jag tycker det låter himla klokt Johanna! :) man måste alltid försöka anpassa sig efter vilka förutsättningar man har. Jag kan förstå att det är lite svårt med en häst som skyggar där det blir trångt. Och inte blir det bättre av sånna hoppiga hästar som min, haha! Ja, det är med sånna beslut. Igår hade vi en strålande träning som köndes toppen, vilket gör en mer taggad på tävling. Men jag ska låta tiden gå lite och se så vi verkligen känner oss redo. Kanske väntar vi också till utomhus-tävlingarna börjar Bert återstår att se :) Hur det än är, så ses vi ute på tävling till sommaren, med eller utan häst! :)
Lina Wikberg

2015-01-23 @ 09:42:34



Lizette

Har inte löst licens ännu, men planen är att göra årsdebuten i Högbo, i april. Under förutsättning att allt känns som det ska. Vi har haft en bra träningsperiod i vinter, men vi är inte riktigt där jag vill ännu. Har ju ett tag kvar att träna också. Jag förstår din frustration, men hoppas att du/ni hittar tillbaka. Kanske ska ni släppa kravet på att tävla ett tag, tills ni hittar rätt i träningen?!

Svar: Skönt med en bra träningsperiod, det är alltid skönt att ha det i ryggen även fast man inte är framme vid sitt mål. Hoppas att allt går enligt planer så ni får åka till Högbo, det är trevligt där :) ja, det är både frustrerande och lite av en besvikelse. Men det känns skönt att ändå släppa pressen från tävlandet. Vi kanske hittar till oss själva igen när det inte blir press både från mig och utifrån. Nu blir det träningshelg, så hoppas på att få lite hjälp och kunna bolla idéer :)
Lina Wikberg

2015-01-23 @ 16:54:25
URL: http://lizettepadellaro.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?